St. Kitts & Nevis - Reisverslag uit Basseterre, St. Kitts and Nevis van yil - WaarBenJij.nu St. Kitts & Nevis - Reisverslag uit Basseterre, St. Kitts and Nevis van yil - WaarBenJij.nu

St. Kitts & Nevis

Door: Webmaster

12 Juli 2008 | St. Kitts and Nevis, Basseterre

We zijn voor 4 dagen op vakantie geweest naar St. Kitts & Nevis. Want,nu we hier zijn, willen we zoveel mogelijk stempels in het paspoort verzamelen. Je kunt hier maar zijn....Met een minuscuul vliegtuig zijn we naar Saint Kitts gevlogen, wat al een avontuur an sich was. Gewoon over de startbaan naar het vliegtuigje lopen is toch een andere ervaring dan via de slurf een vliegtuig betreden...Binnen een uur waren we al op plaats van bestemming. Aangekomen hebben we een taxi genomen, met driver Eduardo,naar het dichtsbijzijnde betaalbare onderkomen. Onze chauffeur bracht ons naar de haven, waar we de volgende ochtend een ferry naar Nevis konden nemen. Het viel me op dat St. Kitts een stuk armer is dan SXM. Als we de straat op gingen werden we meteen belaagt door mensen die geld en sigaretten wilden. Best triest om te ervaren. We logeerden ook niet in de beste buurt van het eiland, dat zal ook niet geholpen hebben. Maar toch niet leuk om mee te maken.
St. Kitts is een deel van het Britse koninkrijk. Ze rijden er dan ook links, en de architectuur is ook erg Engels. Heel anders dan St. Maarten, veel groener en leger en er is veel meer historische bouw overgebleven.
De volgende dag zijn we met de ferry naar Nevis gegaan, en dat was nog veel meer natuurlijk dan St. Kitts. Heeeeeeerlijk. Want dat mis ik wel op SXM, echte stilte. Op Nevis staat heel veel leeg en is het echt nog kleinschalig allemaal. Echt zalig. Veel lege vlaktes en palmbomen, en er zijn plantages bewaard gebleven. Ze hebben er prachtige hotels van gemaakt. De volgende dag zijn we weer terug gegaan met de ferry en hebben we een echt hotel gepakt. Helaas moesten we de dag erna weer vroeg opstaan omdat we weer vroeg zouden vliegen. Dus we stonden al vroeg weer op het vliegveld. Willen we inchecken, blijkt dat onze vlucht 's avonds pas gaat!...Sjesus, das balen! Wat te doen?!? Want, daar sta je dan met al je koffers. Dan maar een eiland tour per taxi, kan al de zooi mooi in de kofferbak. Zo gezegd, zo gedaan. En wie staat daar weer met zijn taxi klaar, juist, Eduardo. Helaas herinnerde hij ons niet meer, ondanks het briefje met naam en tel.nr. dat ie voor ons schreef. Tja, de goede man was ook al aardig op leeftijd. Hij stopte trouwens op de meest bizarre plekken om ons te laten zien. Niet de meest pittoreske plekjes zeg maar, erg grappig.
Des avonds, na ongeveer uur in bard en restaurants te hebben rondgehangen konden we tocht huiswaarts weer maken.
En, heel grappig, oen we van hetvliegveld naar huis reden , was het echt thuiskomen.SXM voelt echt als thuis. Een goed teken. dunkt me.

• 12 Juli 2008 - 09:19

Mam:

tjesses,wat een geweldige vergissing,een hele dag extra!St.Maarten thuis!!!pas op hoor.

• 15 Juli 2008 - 14:56

Martine:

He, heerlijk, even op vakantie...vooral na afgelopen weekend "ïsland samba", was weer erg leuk, we hebben je wel gemist. Volgend jaar gewoon weer incluis Yillie!

• 21 Juli 2008 - 22:11

Tamara:

Toch lekker dat je nu en dan ff kan buurten bij de omringende eilanden. Zo zie je weer eens wat. Waar gaat de volgende trip naar toe?

Greetz, Tamara

• 14 Augustus 2008 - 16:40

Hester:

hey yil, mijn collegas hebben net een huis op Nevis gekocht en gaan er over twee weken heen. Hopelijk gaan we een keer op bezoek en dan hop ik ff over naar St.Maarten:) Klinkt in iedergeval als een leuk trippie dat je gehad hebt en fijn dat je je zo thuis voelt. Zal t eiland gevoel wel zijn;)Latersss

• 15 Augustus 2008 - 17:41

Marijke:

hoi yil
    alweer een tijdje geleden, maar lees dat je het nog steeds erg naar je zin hebt ja ja en nog op vak ook te gek hoor!nou nog even en dan komen de oudjes eraan hoor!!!!ze hebben er zin in .hou je taai en groetjes uit den helder doeiiiiiiiii

• 31 Augustus 2008 - 17:44

Jacqueline:

Hay yildiz
    wat schrijf je nog maar weinig op je site!Je ouders komen lekker naar je toe!Lia past dan op de boerderij!Opa zit dan ook twee weken met tante Joke in een huisje op het eiland,dus het wordt daar nog druk!
    Horen we weer een swat van je??
    Groetjes van ons allemaal!!

• 07 September 2008 - 08:16

Tante Zus:

Hallo Yildiz,vanmorgen je vader en moeder bij ons langs zien rijden naar de boot van 9 uur.Geniet er lekker van, deze weken dat ze bij je op het eiland zijn.Groetjes vanuit de kogerstraat.